ارتش ایران

ارتش ایران

بلاگ خبری و آموزشی ارتش ایران
ارتش ایران

ارتش ایران

بلاگ خبری و آموزشی ارتش ایران

سخنان رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره‌ی حاج قاسم سلیمانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار امروز با خانواده سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دست‌اندرکاران بزرگداشت این سردار جبهه مقاومت به موضوعاتی از جمله تبیین ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم سلیمانی و شکست استکبار در زمان حیات و شهادت وی، انتقام از قاتلان و سیلی سخت به آمریکا، لزوم قوی‌شدن در تمامی عرصه‌ها و عدم فراموشی دشمنی‌ها، رفتار رؤسای جمهوری آمریکا علیه ملت ایران، انتقاد از سخنان اختلاف‌افکن، لزوم حفظ وحدت در کشور و تأکید بر اهمیت خنثی‌سازی تحریم‌ها پرداختند.


جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)


جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)


در ادامه به 10 نکته از فرمایشات امروز مقام معظم رهبری می‌پردازیم:


** شهید سلیمانی قهرمان ملی و تبلور ارزش‌های فرهنگی ایران


رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای بیانات خود شهادت سردار سلیمانی را یک حادثه تاریخی خواندند و با اشاره به تبدیل شدن آن شهید به قهرمان ملی برای ایرانیان و قهرمان امت اسلامی افزودند: علت آنکه شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران شد و قشرهای مختلف مردم (حتی آنهایی که تصور نمی‌رفت) او را تکریم و به او ابراز احساسات کردند، این بود که شهید سلیمانی تبلور ارزش‌های فرهنگی ایران و ایرانی بود.


** تبیین ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی از زبان فرمانده


ایشان «شجاعت و مقاومت» و «درایت، تیزهوشی، فداکاری و نوع‌دوستی» را از جمله ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی برشمردند و بیان کردند: آن شهید والامقام همچنین اهل معنویت، اخلاص و آخرت بود و هیچ‌گاه اهل تظاهر نبود.


حضرت آیت الله خامنه‌ای هم‌چنین گفتند: شهید سلیمانی از طرف دیگر به قهرمان امت اسلامی نیز تبدیل شد زیرا تلاش‌ها، روحیات و شهادت آن عزیز، «اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام» است و در هر نقطه جهان اسلام که بنای مقاومت در مقابل استکبار وجود داشته باشد، اسم رمزشان «شهید سلیمانی» است.


** حاج قاسم در زمان حیات و شهادتش استکبار را شکست داد


رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی، هم در زمان حیات و هم با شهادت خود استکبار را شکست داد، افزودند: رئیس‌جمهور آمریکا گفت "7 تریلیون دلار در منطقه هزینه کردیم اما چیزی به دست نیاوردیم" و در نهایت هم مجبور شد در تاریکی شب و برای چند ساعت به یک پایگاه نظامی برود. همه دنیا اذعان دارند که آمریکا به اهداف خود در سوریه و به‌ویژه در عراق نرسیده است.


** غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار، سیلی سخت‌تر به آمریکا


ایشان هم‌چنین با اشاره به اینکه دشمن پس از شهادت سردار سلیمانی نیز شکست خورد، گفتند: تشییع میلیونی و فراموش‌نشدنی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در عراق و ایران و مراسم‌های بزرگداشت این دو شهید، ژنرال‌های جنگ نرم استکبار را متحیر کرد و اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سیلی دیگری که در حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد زده شد، افزودند: اما سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه نرم‌افزاری بر هیمنه پوچ استکبار که نیازمند همت جوانان انقلابی و نخبگان مؤمن ما است و همچنین اخراج آمریکایی‌ها از منطقه که همت ملت‌ها و سیاست‌های مقاومت را می‌طلبد.


** قاتلان شهید سلیمانی باید انتقام پس بدهند/ کفش حاج قاسم بر سر قاتلش شرف دارد


رهبر معظم انقلاب در ادامه درخصوص انتقام شهادت سردار سلیمانی تأکید کردند: البته این سیلی سخت غیر از انتقام است زیرا آمران و قاتلان سردار سلیمانی باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد قطعی است، اگرچه به‌گفته آن عزیز، کفش پای سلیمانی بر سر قاتل او شرف دارد.


** در همه زمینه‌ها قوی شوید، به دشمن اعتماد نکنید و دشمنی را از یاد نبرید


ایشان در ادامه بیانات خود توصیه‌هایی به مسئولین داشتند و در توصیه اول گفتند: "باید در همه عرصه‌ها از جمله اقتصاد، علم و فناوری و دفاعی قوی شویم چون تا قوی نشویم دشمنان از طمع، تعرض و تجاوز دست بر نخواهند داشت"؛ در توصیه دوم نیز گفتند: توصیه قطعی من این است که به دشمن اعتماد نکنید.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم‌چنین خاطرنشان کردند: برای رفع مشکلات مردم و درست شدن آینده کشور به وعده‌های این و آن اعتماد نکنید، زیرا اینها وعده‌های خوبان نیست بلکه وعده‌های اشرار است، ضمن آنکه دشمنی‌ها را نیز نباید از یاد ببرید.


** دشمنی آمریکا با رفتن ترامپ تمام نمی‌شود


مقام معظم رهبری در تبیین اقدامات و دشمنی‌های رؤسای جمهور آمریکا علیه ایران، بیان کردند: دیدید که آمریکای ترامپ و آمریکای اوباما با شما چه کرد، دشمنی‌ها فقط مخصوص آمریکای ترامپ نیست که با رفتن آن تمام شود، آمریکای اوباما نیز با شما و ملت ایران بدی کرد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: سه کشور اروپایی نیز نهایت بدعملی، لئامت، دورویی و نفاق را از خود نشان دادند.


** با مذاکره اختلافات داخلی را حل کنید


ایشان هم‌چنین با انتقاد از برخی سخنان اختلاف‌افکن، خطاب به مسئولان گفتند: اختلافات خود را با مذاکره با یکدیگر حل کنید. مگر نمی‌گویید باید با دنیا مذاکره کرد، آیا نمی‌شود با عنصر داخلی مذاکره و اختلافات را حل کرد؟


** خنثی‌سازی تحریم به‌دست خودمان است/ چهار سال است که منتظر رفع تحریم هستیم


رهبر انقلاب اسلامی با بیان این واقعیت که «رفع تحریم به‌دست دشمن است اما خنثی‌سازی آن به‌دست خودمان است»، گفتند: بنابراین باید بیش از آنکه به‌فکر رفع تحریم باشیم بر خنثی کردن آن تمرکز کنیم.


مقام معظم رهبری هم‌چنین افزودند: البته نمی‌گوییم دنبال رفع تحریم نباشیم، چرا که اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم، اگرچه اکنون چهار سال است که تأخیر شده و از سال 95 که بنا بود همه تحریم‌ها یک‌باره برداشته شود، تا امروز نه‌تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه زیادتر هم شد.


 ** پایبندی به اهداف ملت، شرط حمایت از مسئولین


حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای خطاب به مسئولان با بیان اینکه "اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی ـ اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این کار را انجام داد اما تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به‌دست شما است"، در پایان خاطرنشان کردند: من از مسئولین کشور حمایت می‌کنم به‌شرطی که به اهداف ملت پایبند باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد